Barcelona 2017

Några dagar på beachen samt konsert med U2, 16-20/7

Barcelona har kommit att bli en av mina favoritstäder och när U2 deklarerade att de skulle spela där under sin turné 2017 så var det inte så svårt att få med kompisen Tompa ombord. Vi bokade fyra biljetter och fick med oss Roger & Johnny.
Det blev några fantastiska dagar på beachen och konserten var väldigt bra! Vi hade ju sett Barcelona några gånger så nu blev det ingen sightseeing, bara lata dagar i solen!! Därav en ganska så kort dagbok denna gång hahaha :)

Resedagbok:

16/7:
Jag svängde förbi Stockholm och hämtade upp Roger, sedan fortsatte färden ner till Skavsta flygplats. Vi hade bokat med Ryanair och det gick smidigt som vanligt, on time i Barcelona. Vi tog tåget in till centrum och jag sa åt Roger att han skulle passa på att se staden nu från tågfönstret, det skulle ju bli hans enda sightseeing... Utanför stationen Barceloneta väntade Tompa med en öl i handen. Han lotsade in oss på det fina hotellet Oasis och efter en snabb titt på rummet så begav vi oss till poolen och njöt av resans första mojitos. Poolterrassen var jättefin med en pool i mitten som var omgärdad av grönska, myshörnor med soffor och bord samt en bar som serverade mat och dryck.
Vi var trötta efter resan men tog oss ändå bort till Ramblan och åt en sen middag samt tog en obligatorisk sangria. Vi tittade även förbi på några av våra favoritbarer men det blev en hyfsat lugn kväll i den spanska sommarvärmen.

17/7:
Vi knallade över till vår favoritbar Can Paixiano som låg endast 100 meter från hotellet. Där åt vi frukost, varm smörgås och en flaska Cava! Sedan tog vi en lång promenad längs stranden Barceloneta och när vi kom fram till klubbarna CDLC och Opium så kände vi att det fick räcka. Vi tog plats nere på beachen och första doppet i havet svalkade skönt! Det var dock ingen skön botten så det var hemskt att kliva i och ur vattnet, ilandsproblem!
Efter en lång skön dag i värmen så avslutade vi badandet hemma i hotellpoolen, självklart med mojitos! Senare på kvällen så dök det upp besök från Enköping vid poolen. Petri, Kimmo, Lindblom och Malin tittade förbi så det blev en skön kväll på terrassen med många drinkar och skratt! Johnny hade dock inte lika roligt. Han satt fast på Skavsta tack vare ett trasigt flygplan... Han var inte lika nöjd med kvällen.... Han dök upp på hotellet vid tretiden på natten...

18/7:
Äntligen var Johnny på plats och vår kvartett tog två flaskor Cava och smörgåsar till frukost på Can Paixiano :) Efter frukosten så köpte vi en låda Cava som vi tog med till stranden. Johnny hade tagit med sig en stor kylbag så den fylldes med is, öl och Cava. Nu kunde uppladdningen inför kvällens konsert börja! Vilket underbart gäng!! Det blev en dag med många skratt på beachen! Vi höll nästan på att glömma bort U2. 18:00 lämnade vi stranden och 20:10 klev vi in på Olympiastadion och hann höra några av förbandets låtar. Det var Noel från Oasis som uppträdde. Våra platser var på övre etaget och jag tyckte att det var för långt från scenen så jag tog mig ner till nedre sektionen och ställde mig vid scenen på långsidans läktare, kanon!!

U2 klev ut på scenen och inledde med sju låtar som lika gärna skulle kunna ha varit extranummer! Vilken inledning!! Sedan följde ett antal låtar i följd som jag visste att jag inte gillade så då passade jag på att ta mig upp till gänget igen som stått kvar på övre etaget. Där var det full fart. Grabbarna hade hittat ett annat partygäng så det var bra stämning kan jag lova haha. Konserten var verkligen bra och publiken i Barcelona var också bra, som vanligt. Efter showen var det trångt då tusentals fans skulle ta sig hem. Jag sprang på en kompis från Mallis i vimlet, otroligt. Jag och Tompa tappade bort de andra och vi beslutade oss för att försöka hitta en taxi, var bra trötta! Vi gick och gick... det var omöjligt att få tag i en bil så... efter två timmar så var vi hemma, det blev en lång promenad i 27 graders värme, gissa om vi stöp i säng efter ett snabbstopp på Burger King.

19/7:
Ingen ändrad rutin på frukosten, smörgås och Cava. Och en låda bubbel till stranden. Det blev ännu en toppendag på stranden och vi var inte tillbaka på hotellet förrän klockan 22, då var det bra form på hela gänget! Vi blev kvar på poolterrassen till midnatt och sedan var det en liten efterfest på vårt rum men ingen utgång på stan, vi var väldigt nöjda med dagen :)

20/7:
Utcheckning. Vi bytte frukosttema och valde Burger king istället, sedan blev det en lång skön eftermiddag vid poolen innan det var dags att ta sig ut till flygplatsen för hemfärd. Vi tog taxi så Roger kunde se lite av Barcelona.....

Sanslöst bra dagar på stranden, tack Tompa, Johnny och Roger, livskvalité !!!!