Taylor Swift, Dublin 2018

Jag blev väldigt imponerad av Taylor Swift då jag såg henne uppträda i Boston 2015 och nu var det äntligen dags för en ny turné igen. Jag kollade schemat och fastnade för Dublin. Billigt att resa till och en fantastisk arena, Croke park.
Jag bokade biljett till fållan längst fram, piten, och det var en väldigt bra drag. Jag kunde ta det lugnt fram till 10 minuter innan showen och sedan var det bara att promenera in i fållan och se konserten från bästa plats utan trängsel.

Resedagbok:

16/6:
Tidig uppstigning för att flyga från Arlanda till Dublin. Utanför flygplatsen så tog jag buss 747 som smidigt tog mig in till centrum på 30 minuter och den stannade 100 meter från hotellet. Jag hade bokat Harding hotell som låg ca 5 minuters gångväg från Temple bar. Det blev lite mingel på bargatan och lunch på en restaurang som visade VM-fotboll. På eftermiddagen blev det en behövlig powernap på rummet och sedan blev det chips och VM-fotboll i sängen, lyxigt.
På kvällen gick jag genom bargatan och fortsatte sedan bort till Croke Park, en promenad på 40 minuter. Det var mycket folk utanför arenan och det tog en stund att hitta VIP/PIT-entrén.
När jag väl kom in så var det i lagom tid för att se första förbandet. Jag valde att ta det lugnt och inte ta min plats för tidigt. Jag gick runt och njöt av stämningen som blev mer och mer högljudd. Kvällens andra akt var artisten Camila, jag tror att hon är ganska populär för det blev ett himla liv då hon framförde sina låtar

10 minuter innan showen så gick jag in i fållan framför scenen och när det var dags för Taylor att inta scenen så steg jublet till öronbedövande nivåer. Swift kom in och satte fart med den nya låten Are you ready for it, vilket ös! En tung ösig låt med en snygg visuell inledning av showen. Sedan öste det bara på. Jag var tveksam över hur de nya låtarna skulle fungera live men de var riktigt bra! Och de gamla är ju hur bra som hellst fortfarande så det blev en fantastisk kväll, Hysén-klass!!
Taylor uppträdde på scenen, i luften och i de bakre hörnen av arenan. Det var häftigt att se henne längre bak med de höga läktarna som bakgrund! Detta är nog årets största turné, de är över 200 personer i sällskapet och det levererades en otroligt proffsig men ändå ärligt hjärtlig show. Efter en timme och 50 minuter så var det över och krutröken från det sista numret steg över Croke Park. Jag var så jäkla nöjd med att jag bokat denna konsert och det var inte jobbigt alls att gå den långa vägen tillbaka till centrum.

17/6:
Uppstigning 07.00 för att ta bussen till flygplatsen för att flyga hem till Sverige.
På Arlanda så gick jag förbi både Björn Borg och Veronica Maggio vid bagagebandet. Ville inte störa någon av dem..tyvärr hahaha