uk.gif (16476 bytes)  LFC - Stoke  uk.gif (16476 bytes)

liverpool.gif (8994 bytes)
Resan till Anfield Road 27-30/4 2018.

Fyra gånger per vinter så ses vi ett gäng gubbar i Härnevi där vi bastar, äter god mat och tittar på fotboll/trav.
Tipsklubben åker ibland på resor och nu bad de mig att ordna en resa till Liverpool för att se på fotboll och efter nio månaders förberedelser så var det dags för 20 förväntansfulla resenärer att ge sig av till England.

Jag bokade matchbiljetter och hotell via Anfield travel och flygresan samt buss till och från Arlanda bokade jag hos Polyresor i Enköping. Här följer en liten redovisning av resan :)

Resedagbok:

27/4:
Klockan 04:45 samlades vi i Enköping och åkte med Håbo buss till Arlanda. Ombord på bussen delades det ut program, kartor, menyer och taxipengar...
Incheckningen gick smidigt och ett par timmar senare landade vi i Manchester där förbeställda taxibilar väntade.
Taxiresan till Liverpool tog ungefär en timme och vi traskade in på hotellet Travelodge The Strand. Hotellet låg perfekt vid Albert dock och gänget begav sig ut på stan direkt. Det blev olika grupper som minglade runt, mitt gäng hamnade på puben The Liverpool där vi åt en engelsk lunch. Sedan blev det ett besök i Liverpools fotbollsshop och därefter besökte vi den berömda källarklubben The Cavern. Vi hade haft en lång dag så flera av oss gick hem till hotellet och tog en behövlig powernap.
Klockan 19:00 samlades vi i receptionen och Mats Nordström körde frågesport innan det var dags att promenera till restaurangen Meet där vi hade välkomstmiddag tillsammans med Anfield travel. Köttrestaurangen bjöd på fantastisk mat och trötta och belåtna gick vi till The Liverpool där vi såg ett grymt bra coverband spela. En bra start på resan.

28/4:
Hoteller erbjöd en stor och fin frukostbuffé och eftersom det var lång kö så hann man bli rejält hungrig.. Jag delade ut dagens matchbiljetter till resesällskapet och jag förklarade hur det fungerade med plastkortet i entrén och den lilla lilla papperslappen som visade var man skulle sitta. Vi tog taxi upp till Anfield där vi minglade runt i det fina vädret. Inne på puben The Park så sjöng de röda supportrarna sina läktarsånger och det var trångt vid bardisken.
När det närmade sig avspark så intog vi våra platser på långsidan i höjd med mållinjen. Mycket bra platser för att följa spelet och snart var det dags för den fantastiska sången "You´ll never walk alone" Hela arenan sjöng med som vanligt och gåshuden spred sig på armarna.

Liverpool ställde upp med ett bättre lag än väntat så jag började hoppas på en bra och målrik match. Tyvärr hade jag helt fel, Liverpool-Stoke blev en väldigt tråkig tillställning som bjöd på noll mål! Det var ju synd eftersom jag hade med mig många resenärer som gjorde sitt första besök på Anfield, jag ville ju att de skulle få en oförglömlig upplevelse. Förhoppningsvis hade de en trevlig dag ändå.

Vi gick tillbaka till centrum och tillsammans med Ruben och Ola så blev det lunch på klassiska Yate´s.
Efter lite mingel i centrum så blev det en skön powernap innan det var dags att samlas på hotellet innan middagen.
I samlad grupp promenerade vi till Albert dock för att besöka den fina restaurangen Gusto. Vi fick bord på övervåningen med fin utsikt över insidan av hamndockan. Det blev en mycket trevlig och lång kväll på restaurangen med god mat och goda drinkar. Servicen var också bra så detta ställe rekommenderas varmt till framtida resenärer.
Natten fortsatte i baren The smugglers cove, ett riktigt trevligt ställe i Albert dock.

29/4:
Solig söndag i Liverpool. Fria aktiviteter och en del minglade på stan medan andra åkte iväg på sightseeing. Under eftermiddagen så träffades gänget på Bierkeller och tittade på United-Arsenal. Avslutningsmiddagen intogs på en restaurang i Chinatown. Några söndagsdrinkar blev det på Flanagans som ligger på Matthew street.

30/4:
Dags för hemfärd. Vi blev hämtade med taxi och tog oss till Manchester airport och sedan flög vi hem till Arlanda där Håbo buss väntade på oss. Väl hemma i Enköping igen så kunde man sammanfatta resan med att det blev en väldigt lyckad resa förutom resultatet i fotbollen. Alla höll tiderna exemplariskt så guldstjärna till resenärerna från mig ;)