uk.gif (16476 bytes)  LFC - Brighton  uk.gif (16476 bytes)

liverpool.gif (8994 bytes)
Resan till Anfield Road 10-14/5 2018.

Som vanligt så åker vi ett gäng till Liverpool varje år i maj, vi ser alltid den sista hemmamatchen i Premier League.
Denna resa blev lika trevlig som vanligt och vi fick till och med lite solbränna, väldigt ovanligt i denna stad haha.

Resedagbok:

10/5:
Jag, Antonio och Ronny flög från Arlanda till Manchester där en taxi väntade på oss för att köra dessa törstiga grabbar till lägenheten som vi brukar hyra varje år. Vi checkade in och tog oss sedan direkt ut på stan för att äta frukost.. det blev mat och öl/vin/cola. Solen stekte och vi begav oss till uteserveringarna ovanför Liverpool One och där blev vi kvar i FEM timmar. Vi testade en mängd olika färgglada drinkar och bytte bord en gång i timmen för att inte hamna i skuggan. Det blev en helt fantastisk eftermiddag som sedan fortsatte tre timmar på Yate´s där vi testade olika kannor...
Efter en kvällsmiddag på Burger King och ett stopp på Ship and mitre på vägen hem så stupade vi utslagna i säng.

11/5:
Slitna gubbar i lägenheten. Sängläge fram till lunch då resten av gänget anlände från Sverige. De for naturligtvis direkt ut på barrunda men jag tog det lite lugnt och shoppade på Primarkt och supportershopen. Alla minglade runt, på kvällen träffade jag Rickard och Gerry från Enköping. Det blev barrunda som vanligt och på The Liverpool träffade jag bästa Elin, en go vän från Stockholm. Det blev en sen natt bland barerna på Matthew street, inte första gången direkt...

12/5:
En lång slappardag i lägenheten. Till sist kom vi ut och det blev lunch på Blake´s. Även Yate´s fick ett besök, såklart. På kvällen var det fest i lägenheten innan det var dags att ge sig ut på stan igen. Allt var som vanligt, coverband, allsång med Elin och Julle, Matthew street och kebab på Ashtray.

13/5:
Efter en lunch på stan så tog vi taxi upp till Anfield för att insupa stämningen innan årets sista ligamatch. På Sandons uteservering träffade vi massor av goa vänner och vi värmde upp i solskenet tills det var dags att inta platserna på The Kop.
Jag och Jimmy hamnade på rad 30 och var väldigt nöjda med det. Matchen var viktig då det gällde att ta fjärdeplatsen som innebar en plats i nästa års upplaga av Champions League. Det var en grym stymning på Anfield och vi bjöds på en fin underhållning, Liverpool vann enkelt med 4-0 !!Jag hade spelat på resultatet och sa innan matchen att blir det 4-0 så köper jag en ny matchtröja för vinsten, så det blev en ny tröja efter slutsignalen.

Sista kvällen blev lugn, vi var i lägenheten och sammanfattade helgen.

14/5:
Tidig hemresa och på flygplatsen såg jag legendaren Riise. På flyget hem hade vi en medresenär som även han kan titulera sig som legendar, Niklas Lidström.
Helgen var över, nu var det bara att ladda om inför den kommande Champions Leaguefinalen!