uk.gif (16476 bytes)  London 2014  uk.gif (16476 bytes)

Springsteen-reunion med fans som träffats under turnén 2013. 31/1-2/2

Min husgud när det gäller musik är som bekant Bruce Springsteen och under hans turnéer så träffar man alltid en
massa andra fans med samma musiksmak. Ofta står jag och köar i timmar innan showen och där lär man känna
fantastiska personligheter med olika historier om möten med Bruce, konsertminnen mm.
Under sommaren 2013 så besökte jag bl.a. London och Kilkenny när Springsteen spelade och där lärde jag känna
en hel del roliga personer så när det kom på tal att vi skulle ha en reunionfest i London så bokade jag flyg direkt.

De flesta av vännerna har Twitter så vi hörs ganska ofta där och förväntningarna inför festen triggades ordentligt.
Det blev en kul reunion även om själva arrangemanget var uselt hahaha....

Jag bodde på Royal Eagle Hotell, 26-30 Craven road vid Paddingtons station. Nära till tunnelbanan och Hyde Park,
kan absolut tänka mig att bo där igen.

Reseberättelse:

31/1:
Under veckan hade väderleksrapporterna varnat för snöfall under fredagen så jag var lite nervös ifall det skulle kunna
ställa till det för min avresa från Västerås Flygplats. Det var inga problem när min pappa skjutsade mig till flyget
så jag trodde att det skulle gå bra....
När alla hade boardat planet och det var dags att lyfta så kom snöfallet! Snöröjningen kämpade på men det gick
inte att hålla startbanan ren så vi satt kvar i planet och höll tummarna för att vädret skulle bli bättre.
Efter två timmar började vi bli lite uppgivna och jag förstod att jag skulle missa att träffa mina vänner i London under
fredagskvällen. De var dock snälla och skickade mms från deras fest...
Efter FYRA timmar på marken så kunde vi lyfta och jag var sedan inte framme på hotellet förrän efter midnatt.
Det enda roliga den kvällen var att se hur fulla alla människor var på tunnelbanan då jag anlände till stan.
Avslutade den långa dagen med att köpa nattmat på KFC och det kom upp en massa roliga minnen från OS 2012
då vi ofta åt på den restaurangen efter sena OS-kvällar.

1/2:
Jag tog en promenad till puben The Swan och det var härligt att gå på gatan där vi tillbringade våra veckor under OS.
Stewart, The Swans ägare blev glad när han fick se mig, vi lärde känna varandra väl under OS och även en av
kyparna sken upp då han fick syn på mig. Jag åt en klassisk engelsk frukost på The Swan och sedan gick jag genom
Hyde Park i vårvädret då min "Springsteen-vän" från Norge hörde av sig. Mari var på väg till Notting Hill och jag
tog tunnelbanan dit för att möta upp henne.
Det var marknad i Notting Hill med massor av besökare så det var ju inte lätt att hitta Mari. Till sist fann jag henne
i en Westernbutik och det blev ett kärt återseende :) Under fikapausen på ett café längs marknaden så skrattade vi
hejdlöst. Det blev inte bättre senare under dagen då vi var inne i butiken Primarkt och det uppdagades att jag hade
missuppfattat henne tidigare under dagen och gått omkring och trott att Mari hade shoppat läderhosen till sig själv...
Tårarna sprutade inne i butiken då vi gapskrattade, Mari kissade nästan på sig av skratt hahahaha.
Ett tillfälle som naturligtvis var 99 gånger roligare på plats än vad det går att beskriva i text :)

Efter shoppingen så gick vi till baren Toucan där vi träffade våra goda vänner Gayle och Andrew, kramkalas!!
Vi fyra var i den fantastiska byn Kilkenny 2013 då Springsteen spelade två kvällar i rad. Det var så kul att träffas
igen, även om vi hörs på Twitter och Facebook hela tiden.

På kvällen var det dags för den stora festen på Pride of Paddington. Över 100 fans från olika delar av Europa hade
samlats och det fanns goda förutsättningar för en kanonkväll. Tyvärr blev det kalkonvarning då det inte var någon
ordentlig musikanläggning på plats, och den personen som höll i musikvalet under kvällen var kass!
Men vi hade självklart kul ändå, det var full fart på de jag hade lärt känna under turnén och vi höll igång så länge
det gick. Men London är ju London, pubarna stänger tidigt så det som kunde ha blivit en klassiker slutade med en
liten besvikelse, hade nog för stora förhoppningar. De tidigare festerna på Pride of Paddington innehöll livemusik
men denna gång blev det lite fiasko.

2/2:
Efter en frukost med Mari och Vic från Barcelona så åkte vi tre till Liverpool St och knallade runt på marknaden där.
En trevlig dag med en massa prat om minnen och upplevelser från Springsteenkonserterna.
Kul att umgås med människor som har samma intresse och humor, många skratt blev det denna helg :)
Jag fick avbryta minglet för att ta mig till flygplatsen och hemresan till Sverige. Ännu ett äventyr var över och jag var
glad att jag lyckades få med mig passet hem igen med min visumansökan till Ryssland i.
Ett par veckor senare var det ju dags för OS i Sochi och hade jag lyckats slarva bort passet i London så hade nog
OS-resan blivit inställd....
Nu gick det bra och Sochi levererade ett makalöst Olympiskt spel :)